,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Despre botez sau Botezul naivilor

Despre botez

sau

Botezul naivilor

de Aurel Munteanu – 4 iunie 2017

    Botezul este printre cele mai importante învățături ale Scripturii deoarece el te poate introduce într-o Adunare adevărată sau într-o biserică falsă. În funcție de el, ai o slujire acceptată înaintea lui Dumnezeu sau nu.

1. De ce nu este valid pentru un botez să ai doar:

– o mărturie la nivel declarativ

– o singură afundare în apă

– rostirea unei formule ca să de-a validitate actului

– să invoci maturitatea ca singur argument

– sinceritatea celui ce te botează

invocarea sincerității tale

2. De ce nu este deajuns doar sinceritatea ta:

– nu ne putem baza pe noi (pe instinctele noastre)

– nu ne putem baza pe o inimă înșelătoare și de deznădăjduit de rea

3. Botezul trebuie să te identifice cu:

– moartea, îngroparea și învierea lui Cristos

– moartea, îngroparea și învierea ta față de păcat

– cu învățătura celui ce te botează; ex: decă eu cred ca și catolicii nu mă duc să mă boteze baptiștii sau martorii;

– numărul membrilor la care te-ai alăturat; ex: nu poți spune m-am botezat la mormoni ca să fac parte dintr-o biserică ortodoxă;

– fondatorul religiei respective; ex: botezul luteran te identifică cu religia concepută de Martin Luther, cel branhamist cu religia lui W.M. Branham, etc.

    Botezul biblic este parte din ,,Marea trimitere”. ,,Marea trimitere” include: a merge, a face ucenici, a fi scufundați în apă și apoi învățați tot ce a poruncit Cristos. ,,Marea trimitere” ca model de împlinire o avem pusă în practică în F.A.2. Botezul biblic al ,,Marii trimiteri”, te identifică cu botezul lui Cristos, cu doctrina Sa și cu Adunarea zidită de El.

    Dacă biserica ta are fondator un reformat (Luther, Calvin, Zwingli, Henric al 8-lea) sau pe unul din valul restauratorilor ( John Smyth, George Fox, John și Charles Wesley, George Muller, Charle Parham, Ellen G. White, etc.), botezul tău te-a identificat cu originea, doctrina și practica lor. Dacă biserica ta predică doar o jumătate de adevăr, vei fi identificat doar cu acea jumătate predicată de fondatorul bisericii tale și nu cu credința dată sfinților odată pentru totdeauna.

4. Nu poți aduce niciodată argumente de genul:

– nu-mi pasă cui m-am supus să mă boteze, atâta timp ce eu am credința mea proprie

– în botez contează doar credința mea și atitudinea mea față de Cristos

– nu contează ce crede biserica ce mă botează, contează doar să fiu născut din nou, matur și sinceritatea mea. Ba, contează foarte mult și cine te botează deoarece în apă intră nu doar candidatul ci și administratorul botezului.

– nu mă interesează dacă a avut sau nu autoritate administratorul botezului meu. Ar trebui să te intereseze deoarece autoritatea este cea care dă validitate sau anulează actul botezului tău.

5. Un botez ca să fie valid trebuie să îndeplinească 4 condiții:

– candidat scriptural: persoană matură, responsabilă de faptele sale și născută din nou

– motiv scriptural: o identificare cu moartea, îngroparea și învierea lui Cristos. Nu îți dă mântuirea sufletului.

– mod scriptural: o singură scufundare în apă, nu turnare sau stropire

– administrator scriptural: o Adunare printr-un reprezentant autorizal al ei, Adunare ce trebuie să aibe o succesiune neîntreruptă de la Cristos. Adunare ce nu are originea în catolicismul răsăritean sau apusean, în reformă sau bisericile restauratorilor.

6. Dacă nu ești botezat până acum, nu te boteza până nu întrebi administratorul tău:

din ce biserică face parte

– care este denumirea ei în România și cum se denumește în afară

– cine a întemeiat mișcarea respectivă ( aici aveți o listă cu astfel de fondatori: https://aurelmunteanu.wordpress.com/ )

– anul când a fost fondată și țara de origine

    De ce toate astea? Deoarece botezul care îl vei primi te va identifica cu originea, doctrina și practica bisericii care te botează. Dacă ești botezat de o biserică întemeiată de un om, vei avea un botez fals, chiar dacă tu ești sincer, ai un motiv biblic, ești matur și chiar născut din nou. În botez nu contezi doar tu ci și administratorul botezului tau.

Lasă un răspuns

