,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Cristosul văduv? sau De ce cred că porțile Locuinței morților nu au înfrânt Ekklesia locală a lui Cristos Matei 16.18.

Cristosul văduv?

sau

De ce cred că porțile Locuinței morților nu au înfrânt Ekklesia locală a lui Cristos

Matei 16.18.

Şi Eu de asemenea îţi spun că tu eşti Petru şi pe această stâncă voi zidi Adunarea Mea şi porţile Locuinţei morţilor nu o vor învinge.

(G.B.V. București 2001)

de Aurel Munteanu – 7 noi. 2016

    Mulți astăzi predică un Cristos rămas văduv datorită înțelegerii greșite a sensului cuvântului Ekklesia din greaca Noul Testament.

    Cei mai mulți astăzi cred că biserica Domnului Isus Cristos este compusă din toți cei mântuiți de pe întreg pământul și în această biserică intri prin nașterea din nou. Alții definesc Ekklesia ca fiind compusă din toți cei născuți din nou din ziua Cincizecimii până la răpire, biserică în care intri fiind botezat de Duhul. În concepția altora Ekklesia lui Cristos începe cu primul născut din nou ( Adam sau Abel ) și se încheie cu ultimul mântuit la finalul omenirii.

    Toate aceste sensuri ale cuvântului Ekklesia sunt denaturate deoarece nu se face diferența între Ekklesie, Familia lui Dumnezeu și Împărăția lui Dumnezeu.

   În Noul Legământ sensul cuvântului Ekklesia este acela de: adunare a unui grup de oameni chemaţi de la casele lor într-un loc public; întrunire a unui grup de oameni [pentru un anumit scop];

   Totdeauna sensul cuvântului Ekklesia arăta către o adunare de cetățeni, convocată, vizibilă și localizată într-un anume punct geografic. Cuvântul Ekklesia apare în versiunea Cornilescu de 116 ori. De 108 ori este tradus „Biserică” şi de 8 ori „adunare”. De 36 de ori în Cornilescu cuvântul este folosit la plural (biserici) , de 79 de ori la singular excluzând noțiunea de biserică universală vizibilă sau invizibilă.

    Cristos a folosit cuvântul Ekklesia, în N.T. de 22 de ori. De fiecare dată El se referă la o Adunare locală și vizibilă existentă.

    În Matei 16. 18, Domnul Isus Cristos, afirmă că El Însuși zidește Adunarea sa locală și vizibilă și că Locuința morților nu o va înfrânge definitiv. Aici în Mat 16. 18, Domnul se referă la Ekklesia Sa în sensul instituțional și nu la vre-o biserică universală vizibilă sau invizibilă.

Ce este sensul instituţional?


Accentul cade aici pe membrul părinte fondator şi pe legătura celorlalţi membri cu acesta.

Exemplu: Şcoala românească este întemeiată de Gheorghe Lazăr. Este ridicol să ne gândim că Gheorghe Lazăr a întemeiat o şcoală universală.

De asemenea, Gheorghe Lazăr nu a întemeiat fiecare şcoală românească în parte.

Este adevărat că şcoala generală nr. 1 din București îi datorează existenţa lui Gheorghe Lazăr, dar el nu a întemeiat-o direct.

El a întemeiat şcoala românească ca instituţie, întemeind prima şcoală. Cei educaţi în acea şcoală i-au dus lucrarea mai departe, întemeind alte şcoli româneşti, şi tot aşa până s-a întemeiat şcoala generală nr. 1 din București.

Dar toate şcolile româneşti individuale, privite în sens instituţional au un singur fondator: Gheorghe Lazăr. La fel este şi cu Ekklesia, cu adunarea locală și vizibilă a lui Cristos.

    Cu alte cuvinte credem că Adunarea locală și vizibilă zidită de Cristos Domnul în Galileea , va avea o continuitate în fiecare secol cu aceeași credință , origine și practică până în ziua răpirii . Chiar dacă apostazia a apărut în creştinism la scurt timp după începuturile lui, apostazia nu a fost universală, căci au existat atunci Adunări care au rămas fidele creştinismului original. Când creştinismul a devenit religie oficială, aceste Adunari au continuat să existe, dar neoficial.

    Chiar dacă aceste Adunari nu au fost identice una cu alta, ele au rămas fidele învăţăturilor fundamentale ale Întemeietorului lor. Deşi au fost persecutate aspru de „creştinii” aflaţi la putere, o rămăşiţă a lor a continuat să existe pe tot parcursul evului mediu întunecat, a epocii Reformei şi a celor ulterioare ei, ajungând până în zilele noastre.

    Credem că Marea Trimitere, care include botezul, Evanghelia şi toate învăţăturile lui Isus (Matei 28:18-20) împreună cu promisiunea prezenţei Sale perpetue, au fost date ucenicilor în calitate de Adunare, de Ecclesie.

    Adunarea, conform spuselor apostolului Pavel din 1 Timotei 3:15, este considerată stâlpul şi temelia adevărului. Ea transmite mai departe adevărul prin predicarea Evangheliei, botezarea convertiţilor şi întemeierea de noi Adunări în care se învaţă toate poruncile lui Cristos.

    Dacă toate Adunările de pe pământul întreg ar cădea în apostazie, atunci credinţa şi rânduielile (botezul şi Cina) ar înceta să mai existe, fără ca cineva să fie mandatat de Dumnezeu să le reinstituie.

    Datorită acestor lucruri eu cred cu tărie că ce a promis Cristos Isus în Matei 16.18, este adevărat și că porțile Locuinței morților nu vor birui niciodată Ekklesia Sa!

Motive pentru care cred lucrul acesta:

– Isus Cristos nu poate să mintă

– El Însuși promite că Ekklesia nu va fi înfrântă

– Adunarea este zidită de Cristos, pe Cristos Stânca veacurilor

– Tatăl ar rămâne fără slavă din neam în neam în vecii vecilor- Ef. 3.21.

– Ce începe El va duce la bun sfârșit

– Omnisciența Sa ar fi defăimată

– Omnipotența Sa ar fi înfrântă

– Omniprezența Sa cu Ekklesia în fiecare secol, exclude ipoteza unui Cristos rămas văduv

– Isus Cristos păzește Adunarea Sa cât timp este cu ea pe pământ-Ioan 17.12.

– După plecarea Sa la Tatăl în cer, Isus încredințează Adunarea în mâna Tatălui-Ioan 17.11,15.

– Tatăl păzește Adunarea pentru că tot ce este al lui Isus este și al Tatălui-Ioan 17.10

– Adunarea nu a fost înfrântă deoarece ea trebuie să fie martora lui Cristos până la marginile pământului – F.A. 1.8. (azi evanghelia nu a ajuns până acolo, dacă ar fi ajuns, ar fi venit răpirea)

– Isus Cristos vine după Adunarea Sa când se va împlini numărul celor aleși dintre neamuri, după care El se va întoarce la poporul evreu- Romani 11.25-26.

    Dacă Adunarea locală și vizibilă ar fi fost înfrântă de Locuința morților de-a lungul timpului ași dori să știu și eu:

– care este ziua, luna și anul morții Adunării lui Cristos?

– cine este autorul care a ucis Mireasa lui Cristos? Este vre-un imperator roman, papă persecutor, lup răpitor sau Satan însuși? Dacă vre-unii din aceștia ar reuși ar însemna că au fost mai puternici decât Domnul Oștirilor!

– modul în care au încetat existența Adunările locale până nu a mai rămas nici una scripturală.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s