,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

În atenția tuturor evanghelicilor din Romania și a Seminarului Biblic Regional Oltenia-Arges – SEMBROA

17 responses

  1. De ce ati scos Like-ul ? Are si el rostul lui🙂

    17 Mai 2014 la 14:53

  2. Pace sora. Am scos like-ul deoarece faceam pe multi sa pacatuiasca . Se grabeau sa de-a un like ca le place si ei nu citeau ce scria articolul respectiv. Multi dau mecanic citesc titlul articolului si atat . Cu ce scriu eu sunt putini care sunt de acord. Asa ca ma intelegeti .

    19 Mai 2014 la 13:44

  3. Shogun

    Nu știu cine a scris articolul ăsta, dar la cultură generală e varză. Ignațiu de Loyola nu e fondatorul Inchiziției, ci al Societății lui Isus, cunoscută sub numele de Ordinul Iezuit, iar Bernard de Clairvaux nu e fondatorul ordinului templier, ci a contribuit la apariția ordinului cistercian – ce prostii publicați aici?

    29 Mai 2014 la 05:15

  4. Sami Cociorvan

    Informatorul „proveghetorului” pastorul Paul Dan, puteti scrie despre carte si autor, duap ce va mai documentati neitel.
    P.S. Mai exista inca 2 carti a acestui autor traduse in limba romana: Rugaciunea (Ed. Kerigma) si Tânjirea după Dumnezeu, co-autor cu Gayle D. Beebe. Glorie lui Dumnezeu pentru toate aceste 3 carti ale lui Richard Foster.

    30 Mai 2014 la 16:19

    • Draga Sami , nu pastorul Paul Dan a scris articolul ci eu . Este bine ca si el mai obisnuieste sa traga semnale de alarma cu privire la eretici si scrierile lor. Acum am vazut ca da de pamant cu domnul Contac Emanuel care promoveaza pe unul Miroslav Volf ce promoveaza crislamismul . Multumitii Domnului Dumnezeu ca mai sunt oameni care va trag de maneca cand o luati razna . Se pare ca tu esti cam tanar ca sa apreciezi asta . Poate intr-o zi o vei face-o daca vei primi har . Sa glorifici pe Dumnezeu pentru cartile lui Foster este dezamagitor .
      Crezi ca Dumnezeul cel Preainalt e glorificat de invataturile mistice si carismatice ? Cartile de care vb. nu mi-au picat in mana poate o sa le citesc intr-o zi .
      Hai sa discutam despre cartea de fata cu afirmatie din carte si sustinere cu capitol si verset din Biblie . Hai te rog ca esti seminarist penticostal si trebuie sa iti aperi fratietatea. Hai te rog sa vb despre altarul din biserica despre sacramentul spovedaniei , despre rasul sfant , odihna sfanta , plansul sfant si inchinarea prin tripudium etc . . Hai te rog fa-ti curaj ca sunt multi penti care le cred dar nu se desfasoara de frica ca sa nu fie exclusi din cult . Accepti?

      Eu acum am terminat de citit – Strada Azusa de Frank Bartleman si o sa scriu ce invatau intemeietorii penticostalismului Seymour si Parham . Accepti provocarea ?

      30 Mai 2014 la 19:17

      • Sami Cociorvan

        Ma refeream ca ati lasat comentariu cu link-ul acestei postari in mahalaua (ca sa folosesc expresia lui Alin Cristea) „pastorului” (oare ce o fi pastorind?) Paul Dan.
        Inainte sa dati o anumita evaluare despre un anumit autor, intai cititi din cartile lui (de referinta) si apoi emiteti acuzatii de tot felul, iar asta doar daca sunteti in masura sa o faceti. Atentie am spus CITITI, nu rasfoiti.
        De unde stiti ca sunt „seminarist penticostal”? Si de unde targeti asemenea concluzii stupide de-a dreptul „trebuie sa iti aperi fratietatea”?
        Ati insirat o serie de expresii despre care vreti sa discutam…din fericire, in mediul eclesial unde slujesc, nu ma intersectez cu asemenea practici, asa ca orice discutie pe acest palier este de prisos.
        „sunt multi penti care le cred”…vorbiti avizat sau doar ca sa insirati cuvinte? stiti dvs. „multi penti” (echvaletul lui „bapti”) care „le cred”? Daca raspunsul dvs este afirmativ la aceste 2 intrebari, ati facut ceva pentru acestia? Ai confruntat persoanele respective cu Scriptura, explicandu-le argumentat ca acele practici sunt abuzuri?

        30 Mai 2014 la 21:58

        • Dragul meu in primul rand pastorul Paul Dan este un om in varsta si ar trebui sa vb respectuos fata de el . Daca il dispretuiesti este treaba ta . Nu cita pe domnul Alin Cristea ca el la capitolul moralitate sta foarte rau . Daca nu sunt de acord cu cineva trebuie sa ii combat invatatura cu Scriptura nu sa am atac la persoana .

          Eu am citit doar cartea de fata de acest autor si ce am gasit in ea am scris spunandu-mi parerea. Am citit-o cu mare atentie cu creion si hartie lund notite . Din cate am vazut aceasta carte -Discipline spirituale este una de referinta si nu una oarecare . Tocmai de aceea a fost propusa ca si manual pt seminar. Acuzatiile rostite de mine sunt destul de intemeiate deoarece sunt doar pe cele spuse de autor si nimic mai mult. Cred ca am tot dreptul sa le fac . A, trebuia cumva sa imi cer voie de la tine sau de la altii ,, competenti ¨ ? Nu stiam imi cer scuze… . Probabil imi trebuia un seminar penticostal ca sa fiu in masura sa judec cartea . Si atunci probabil trebia sa cer voie clerului daca am voie sa ma pronunt sau nu . Au mai fost unii care aveau asemenea pretentii cu sute de ani in urma , fratii lui Loyola care spuneau ca doar cei avizati si competenti au dreptul sa isi spuna puncul de vedere ceilalti nu trebuiau deoarece se puteau rataci . Si tu tot din ei faci parte ?

          Stiu ca esti seminarist penticostal si in ce ape te scalzi deoarce eu am net de ani buni de cand tu erai mic si urmaresc cu atentie blogosfera romana si moldoveneasca a fratilor nostrii de peste Prut. Citesc articole de pe la toti inclusiv comentarii. Si daca nu cunosc pe cineva intreb deoarece am prieteni . Tu nu te-ai fi deranjat sa pui comentariu daca nu ai fi de acord cu scrierile lui Foster . Sa glorifici pe Domnul pt el apoi sa dai bir cu fugitii e de neinteles.

          O sa ai deaface cu manifestarile astea deoarce ele au fost prezente din prima zi cand sa nascut miscarea penticostala in Los Angeles . Mie imi pasa de copiii Domnului care sunt implicati in asemenea invataturi si manifestari . Tocmai acesta a fost motivul pt care am scris articolul acesta. Cumnatii mei sunt implicati in acest seminar si sper ca acest articol sa aibe efect atat pt ei cat si pt ceilalti cursanti si profesori . Cat despre discutii ca sa ii apere ereziile lui Foster nu am gasit nici unul pana acum . Astept .

          1 Iunie 2014 la 18:28

          • Sami Cociorvan

            Keep waiting…poate gasiti pe cineva care sa-si piarda vremea astfel…

            1 Iunie 2014 la 20:04

          • http://www.gty.org/resources/sermon-series/325
            Aici gasiti si mai multe detalii despre miscarea carismatica.Eu cred este mai necesar ca niciodata in crestinism,sa se ia sub”lupa”aceasta miscare,ca sa se inteleaga ca ne aflam in vremea de care suntem avertizati de catre apostolul Pavel,si Domnul….numai ca multi o gasesc ca ceva venind de la Dumnezeu ca si o binecuvantare….dar dupa 2 Tesaloniceni 2;11 este o judecata de la El pentru toti care nu au vrut sa stie de adevar.Multi,multi apara aceasta ratacire,dar nu au cercetat-o odata cu seriozitate ca sa vada ca de unde este ea de fapt…..

            5 Iunie 2014 la 14:20

  5. Albu

    Am incercat sa copiez materialul, dar nu am putut. Desi sunt unele greseli de informatie, fondul este corect și punctează enormitațile teologice ale unor teologi foarte apreciați în vremea noastră. Felicitari pentru articol! Doamne trezește poporul tău! Păstorii dorm sau se asociază cu lupii răpitori! DOamne ai milă!

    31 Mai 2014 la 00:07

  6. Multumim Domnului ca sunt inca frati care vorbeste cu curaj despre ereziile din zilele noastre.Acest frate Ebersthäuser a fost un carismatic pur convins ca se afla in Adevarul biblic,dar prin harul lui Dumnezeu a fost adus la lumina ca sa vada in ce erezie a fost cativa ani.Cea mai convingatoare marturie cu privire la ereziile acestea,este atunci cand unul le-a trait personal……mai sunt inca frati care au fost eliberati din aceste erezii,din pacate prea putin se traduce in romaneste aceste marturii.M.M
    http://hardeladumnezeu.wordpress.com/2014/05/03/miscarea-penticostalo-carismatica-in-lumina-bibliei-r-ebertshauser/
    http://hardeladumnezeu.wordpress.com/2013/02/11/manifestare-demonica-la-carismatici/

    31 Mai 2014 la 21:59

    • Multumim mult sora draga pentru link-uri .

      1 Iunie 2014 la 18:30

      • Mai fratilor, cand v-a citesc blogovariile nu pot sa nu am gandesc la fraza „poporul roman s-a nascut poet, ce bine era de s-ar fii nascut muncitor…” Albe si negre, vrute si nevrute, amestecaturi peste amestecaturi. Prezentarea unor miscarii nu descalifica autorul , nici nu ii diminueaza reputatia academica. E ca si cum ai lua un verset din Biblie care vorbeste despre Satan ca apoi sa insinuezi caci Biblia nu este demna de crezare din cauza faptului ca il descrie pe El Diablo.
        Florian Pitis: dar hai sa ne avem ca frati, caci toti suntem un pic luati

        13 Iunie 2014 la 20:36

        • Imi pare rau daca doar atat ati inteles . Asta este .

          15 Iunie 2014 la 10:30

          • Fii sanatos frate! Si la Multi Ani Binecuvantati.

            6 Ianuarie 2016 la 18:34

  7. Fiecare ratacire se naste dintr-un verset sau doua din Biblie,insa Adevarul trebuie inteles in tot contextul lui,nu rupt din el,facand o alta invatatura……O explicatie ne da si Apostolul Petru in 2 Petru 3;16-18.Unde ratacirea este amestecata cu Adevarul bibliei,se naste o experienta falsa,nu cea a Duhului ci mai degraba al altor duhuri.Aceasta este o inselaciune a Satanei:amestec de adevar si miniciuna.Domnul nu spune ca in vremurile noastre va fii o mare revarsare a Duhului Sfant,ci El avertizeaza contra unei invazii de rataciri,cu profeti mincinosi care fac semne si minuni in asa fel ca sa insele si pe cei alesi.Matei 24;24.Sau 2 Tesaloniceni 2;1-12. ne spune de ratacire si nu despre o trezire spirituala ca la inceputul crestinismului.Noi vedem cum cu mare repeziciune tot mai multe adunari evanghelicale sunt duse pe aceasta cale de ratacire.Domnul a spus dinainte uncenicilor ce se va intampla in vremurile de pe urma,despre aceasta mare ratacire .Ea a inceput de mai bine de 100 de ani……ea trebuia sa fie pregatita din timp ca omul sa se obisnuiasca si sa creada ca ea vine de la Dumnezeu.Ea este amestecata cu elemente ale Adevarului,si tocmai aceasta face ca ea sa fie foarte periculoasa.In aceasta miscare suntem convinsi ca avem si frati noi nascuti de Duhul,dar care au cazut in cursa fara sa isi dea seama.Domnul spune ca vor fii multi,deci nu putini,care vor fii nerecunoscuti ca fiind ai Domnului,macar ca ei vor spune ca au facut minuni in numele Sau.Matei 7;22-23.

    1 Iunie 2014 la 22:06


  8. 2 Iunie 2014 la 05:38

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s