,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Se intra prin nastere din nou in Adunarea lui Cristos?

Se intra prin nastere din nou in Adunarea lui Cristos?

 

 

De Aurel Munteanu – Joi 1 Sept. 2011

 

 

Pentru a nu exista neclaritati , inca de la inceput as dori sa definim termeni pe care ii avem astazi in vedere .

Primul termen pe care as vrea sa il definim este expresia : ,,nastere din nou “ .

Cel de al doi-lea termen de care ne vom ocupa stazi este :  ,,Adunare”.

Definirea  termenului ,, nasterea din nou “:

Invierea duhului mort dintr-o persoana ,, moarta in greseli si in pacate “  se numeste  ,, nastere din nou “.  Este o lucrare supranaturala atribuita   Duhului  Sfant.

 

Definirea  termenului  ,, Adunare “ :

„Scriptura învaţă şi noi credem că o Adunare nou testamentară pe pământ este un   corp de credincioşi botezaţi, în mod necesar local, şi nu universal, asociaţi  voluntar în credinţă şi părtăşie în jurul Cuvântului lui Dumnezeu ; celebrând   rânduielile instituite de Cristos ; guvernaţi de legile Sale, El fiind singurul Cap   ; şi exersând darurile, drepturile şi privilegiile investite în ei de Cristos ; o  asemenea Adunare este trupul lui Cristos, în caracterul Său local, la care ar trebui   să se afilieze toţi cei nascuti din nou  …”

 

,,Lexicoanele şi dicţionarele greceşti sunt unanime în privinţa sensului cuvântului

„ekklesia”:

Lexicon grecesc, Thayer – „o strângere de cetăţeni chemaţi de la casele lor într-un loc

public; o adunare”

Lexicon grecesc, Lidell şi Scott „o adunare de cetăţeni strânsă de un convocator,

corpul legislativ.”

Dicţionar grec-român, Bărnuţ, Hubert, Kovacs „O adunare a unui grup de oameni chemaţi de la casele lor într-un loc public; întrunire a unui grup de oameni [pentru un anumit scop]; adunarea lui Israel; adunarea unui grup de creştini pentru închinare, biserică, congregaţie” “

 

Definitie preluata din:  BISERICA UNIVERSALA SAU LOCALA de Raul Enyedi  : http://www.abaptistvoice.com/Romana/carti/Biserica,%20universala%20sau%20locala.pdf

 

Sensul ekklesiei greceşti era acela de „strângere, adunare, întrunire, congregaţie” organizată, convocată cu regularitate, cu condiţii de membralitate. Ecclesia nu era o „basileia”, o Împărăţie, nici o „bazilike”, o Biserică, clădire a Împărăţiei. O adunare generală a întregului popor era „panegyris” (cuvântul apare şi în Evr. 12:23). Ecclesia grecească nu era doar „cei chemaţi afară”, ci era strângerea celor chemaţi, adunarea lor. Ideea de întrunire este absolut esenţială, căci nu putea exista o ecclesie ce nu se putea aduna.

În traducerea textului Scripturilor evreieşti în limba greacă, text cunoscut sub denumirea de Septuaginta, cuvântul ecclesia apare de 114 ori, este traducerea cuvântului evreiesc „kahal”, care desemnează „adunarea lui Israel”. Cuvântul ecclesia nu traduce un alt cuvânt sau concept (cum ar fi Împărăţie).

O dovadã suplimentarã este oferitã de verbul ekklesiazo, derivat din ekklesia.  Verbul „ekklesiazo” (traducerea verbului kahal), derivat din ekklesia, este tradus în  Cornilescu prin „a strânge”, „a chema” (când     Cornilescu traduce însã prin „a chema”,  sensul e întotdeauna „a se strânge într-un anumit loc”) – Lev. 8:3; Num. 20:8; Deut. 4:10; Es. 4:16.   Rezultatul, exekklesiazo, timpul trecut este „s-a strâns” – Lev. 8:4 [la usa cortului întâlnirii]; Num. 20:10 [înaintea stâncii]; 1 Împ. 8:1 [la Ierusalim], etc.

Este evident, deci, cã dacã ekklesiazo înseamnã a se strânge într-un loc, ekklesia este strângerea respectivã, nu o multime neadunatã.

Ideea de strângere, de întrunire este prezentã peste tot unde apare cuvântul  ecclesia în Septuaginta, la fel cum este prezentã în toate izvoarele grecesti. Sensul ecclesiei, deci, atât în izvoarele antice grecesti, cât si în Septuaginta, este de „adunare, congregatie organizatã”.

( Raul Enyedi ,  op.cit. , pag. 16 )

Pentru a se deosebi termenii intre ei , cred ca ar trebui sa incercam o paralela intre cei doi termeni ,,nasterea din nou “ si  ,,Adunare “ :

 

–         ,,Nasterea din nou “ este o lucrare supranaturala lucrata de Duhul Sfant  asupra duhului mort al omului si ca urmare acesta este inviat .

–         ,, Adunarea “ este singurul loc de inchinare si slujire unde Tatal este  onorat si glorificat .

Deci una este o ,, inviere “ pe cand ,,Adunarea “ este o institutie !

 

 

–         Prin ,,Nasterea din nou “ intri in marea familie a lui Dumnezeu  si te numeri impreuna cu toti sfinti incepand de la Abel , pana la ultimul mantuit.

–         Dupa botez, spune Scriptura , ca esti adaugat la numarul Adunarii ce te boteaza, ai aceleasi drepturi cu ei , apoi poti sa ii slujesti in trupul lui Cristos (Adunarea locala ) dupa darul care ti-l da Duhul Sfant. Pana atunci esti numit doar prieten al Cuvantului si al Adunarii , nu ai nici o insarcinare sau lucrare pentru Adunare , cu toate ca esti ,,nascut din nou “!

 

–         Conditia pentru a fi ,,nascut din nou “ tine de alegerea suverana a lui Dumnezeu, facuta in mila si dragoste .

–         Conditiile pentru a intra intr-o Adunare a lui Cristos Domnul sunt : ,, sa fii nascut din nou “  , dupa care trebuie sa fii afundat in apa . Ca urmare daca ,,Nasterea din nou “ , te-ar plasa direct  in trupul lui Cristos , botezul nu ar mai avea nici o importanta !

 

–         Se spune ca daca ai ,, nastere “  ai ochi si  vezi Imparatia ( nu ca faci parte din ea ).

 

–         Agregatul tuturor Adunarilor Nou Testamentare (de pe pamant ) formeaza Imparatia lui Dumnezeu .  A fi  ,,nascut “ inseamna sa fii in Cristos (mantuit si tot ce tine de aceasta ) si a fi membru in Adunare  tine de slujire ! Doua  lucruri total  diferite  si  din  pacate confundabile   in mintea  celor  care leaga  mantuirea (inconstient )de apartenenta la o Adunare .

 

–         Nici un copil ,, nascut din nou “ de Duhul , nu se spune ca ar fi exclus din familia lui Dumnezeu .

 

–         Pe cand in Adunarea lui Cristos , poti fi sfatuit ,  mustrat  si in unele cazuri datorita pacatelor grave , se poate ajunge pana la excludere. Daca pocainta este autentica poti fi reprimit daca nu, poti ramane exclus pe viata!

 

 

–         Nimeni nu poate opri persoana Duhului Sfant sa ,, nasca pe cineva din nou “ (poate vre-un arminian extremist ) .

–         Pe cand intr-o Adunare Nou Testamentala , poti fi foarte bine amanat sau oprit , datorita faptului ca inca nu ai o marturie convingatoare. In   ,, Nastere “ nu  ti se cere parerea (la fel ca in cea biologica) , pe cand la intrarea in Adunare ti se cere  o cercetatre amanuntita in ceea ce priveste invatatura si practica (cel putin asa trebuie sa fie intr-o Adunare a lui Cristos).

Intrebari pentru marturisitorii de ,,adunarea din aceea mare “ din care fac parte toti cei mantuiti si in care se intra prin ,, nastere din nou “ :

–         De ce pentru a justifica slujirea in adunarea aceea ,, mare si universala “ trebuie sa imi explici mai intai eforturile si lucrarea facuta de tine pentru adunarea  ta locala  ?

–         Daca esti nascut din nou si deja membru in    ,, adunarea aceea mare “  de ce nu ai parte de cele doua randuieli : botez si frangerea painii ?

–         Cum explici ca esti membru undeva dar tu nu ai parte de cele mai importante randuieli ale vietii de credinta ?Daca nu poti frange painea si intinde mana pentru a lua paharul, esti ca si unul deja exclus .

Pe de alta parte , nu stii nici numele membrilor  pentru care trebuie sa te rogi ,sa ii imbarbatezi si sa cresti spiritual  impreuna cu ei . Efeseni 4.16. devine inaplicabil :  Din El tot trupul, bine închegat şi strâns legat, prin ceea ce dă fiecare încheietură, îşi primeşte creşterea, potrivit cu lucrarea fiecărei părţi în măsura ei, şi se zideşte în dragoste.

–         Pe cine slujesti tu in acest trup imaginar care nu s-a intrunit niciodata si care nu are nici o sansa de intrunire ? Oare nu acesta este unul din scopurile secundare – slujirea unii altora, fiecare  dupa darul Duhului?

 

,,In ceea ce priveste finantarea  lucrarii facuta de adunarea aceasta mare  , daca ar fi sa traiasca din finantare proprie ar falimenta si a doua zi lucratorii ei si-ar da demisia.In realitate ei paraziteaza ,ca niste capusi,  bisericile locale care le intretin existenta si confortul.Aceasta Biserica :   nu a avut nici o coleta comuna pentru  a sprijinii financiar vre-o lucrare  ,nu are un casier sau cont bancar , nu administreaza proprietati , cu alte cuvinte nu are nici o activitate vizibila .“

Citat preluat din : O scurta privire asupra membrilor ce formeaza Biserica Universala Invizibila

https://aurelmunteanu.wordpress.com/2010/12/30/o-scurta-privire-asupra-membrilor-ce-formeaza-biserica-universala-invizibila/

In   ,, 12 obstacole pentru sustinatorii bisericii universale si invizibile – Pugh Curtis spunea :

O biserică invizibilă nu poate face nimic. Ce face oare o biserică invizibilă? Nu se poate aduna. Nu se adună niciodată pentru părtăşie sau închinare. Nu poate trimite niciun misionar. Nu poate ordina un predicator. Nu poate ordina un diacon. Nu poate boteza convertiţi. Nu poate exclude un membru sau disciplina membri în nici un fel. Nu poate primi zeciuieli sau daruri de bună voie. Nu poate lua Cina Domnului. Nu se poate pune de acord asupra doctrinei, nici măcar nu poate susţine cele mai de bază adevăruri ale Creştinismului. Nu poate face nici unul dintre lucrurile ce le-au făcut bisericile din Noul Testament. Nu poate face nimic.

O biserică invizibilă trebuie să fie o biserică coruptă. Biserica lui Cristos este înfăţişată drept „mireasa” Lui. Pavel a spus despre o biserică „locală”( singurul fel de biserică menţionat în Noul Testament) „…V-am logodit cu un bărbat ca să vă înfăţişez înaintea lui Cristos ca pe o fecioară curată”(II Cor. 11:2). Curăţia, slujirea cu dragoste şi credincioşia sunt însemne ale unei asemenea biserici. O biserică universală nu poate fi pură pentru că toţi cei răscumpăraţi sunt membri într-o astfel de biserică, chiar şi o persoană exclusă din biserici [locale] pentru idolatrie, imoralitate etc. Cum poate o mireasă (biserică) curată să fie alcătuită din membri excluşi din biserici? Biserica Catolică este înfăţişată în Apocalipsa 17 şi 18 ca o femeie grosolan de imorală care are fiice la fel ca ea. O biserică universală invizibilă trebuie în mod necesar să includă persoane care fac parte din Curvă şi/sau din fiicele sale prostituate. Cum poate o mireasă curată să fie alcătuită dintr-o prostituată necurată?

Citat preluat de aici :http://www.abaptistvoice.com/Romana/articole/12_obstacole.html

Dupa parerea mea toate aceste confuzii si ambiguitati apar deoarece lumea  teologica  este profund influentata de conceptele bisericii universale vizibile si invizibile propagate de catolici si de protestanti .

Foarte multi astazi nu mai recunosc Adunarea locala si vizibila ca fiind singura Adunare promovata  de Scriptura si pe de alta parte nimeni nu mai face dinstinctie intre : Adunare , Imparatie si familia lui Dumnezeu .

Detalii privind aceste diferente gasiti aici : http://www.abaptistvoice.com/Romana/articole/Imparatia__familia___biserica%5B1%5D.bis.htm

 

 

 

 

One response

  1. 😉

    30 Septembrie 2011 la 22:04

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s