,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Ucenici adevăraţi Ioan 8:31, 32-Raul Enyedi

Ucenici adevăraţi
Ioan 8:31, 32

Şi a zis Iudeilor, cari crezuseră în El: ,,Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu, sînteţi în adevăr ucenicii Mei; veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va face slobozi.”

„Dacă” – un test
Ce înseamnă să fii ucenic? Nu este suficient să spunem că suntem ucenici ai lui Cristos, nu este suficient să îi invocăm numele. Există chiar o denominaţie care şi-a luat denumirea de „ucenicii lui Cristos”. Ce bine sună… dar oare toţi care îţi spun creştini sunt urmaşi ai lui Cristos? Oare toţi cei care se numesc ucenici, învaţă de la Cristos? Acesta este rolul unui ucenic, de a învăţa, de a prinde ceea ce face maestrul, înţelepciunea, priceperea lui. Un ucenic bun este unul care se deprinde în a face lucrurile ca maestrul său.
Fiindcă Isus era Rabbi, un ucenic era unul care învăţa cât mai mult de la rabinul Său.
A fi ucenic înseamnă că Rabbi este totul pentru tine. El este modelul, el este autoritatea. Ucenicul se supune învăţătorului pe toată perioada uceniciei.

„într-adevăr” arată că nu toţi cei ce îşi zic ucenici, sunt într-adevăr ucenici ai lui Cristos.
Domnul Isus descoperă un test al uceniciei autentice. Mai mult, nu toţi cei ce pornesc bine, plini de zel, de entuziasm, vor şi termina bine… Nu toţi cei ce intră în şcoala lui Cristos vor şi termina. Vor fi unii care vor renunţa. Despre ei, Domnul vorbeşte în pilde, comparându-i cu neghină, pământ rău, peşti răi, etc. Aceştia nu sunt ucenici adevăraţi, (într-adevăr ucenici).

A rămâne = testul acid al fiecăruia care se declară ucenic. A rămâne… şcoala la care ne cheamă Isus nu este o şcoală teologică sau rabinică de patru ani de grad universitar… nu se primesc diplome aici pe pământ, nu există ceremonie de absolvire… nu există frecvenţă redusă, nici învăţământ la distanţă… Nu există nici vacanţe… Şcoala lui Isus durează tot atâţia ani cât durează viaţa ucenicului. Ucenicul şi Învăţătorul, Maestrul sunt în toată această perioadă împreună.

A rămâne în cuvânt… iată secretul, iată cum pot fi identificaţi cei ce sunt în şcoala lui Isus. Aceştia îi păzesc cuvântul, îl cred. De ce oare este rămânerea în cuvântul Învăţătorului testul acid al uceniciei adevărate? De ce nu a ales Domnul altceva, cum ar fi o încercare? Fiindcă nu orice om poate să rămână până la sfârşit în Cuvânt. Nu orice om poate să creadă toate cuvintele lui Isus. De multe ori pentru oameni cuvintele Sale sunt neînţelese, ascunse, ba chiar o nebunie (ex. cu cei 70 plecând). Doar cei în care Duhul a lucrat, dându-le o înţelegere spirituală vor putea rămâne până la sfârşit. Cei ne-născuţi din nou nu pot rămâne, şi la un moment dat, se vor poticni de cuvintele lui Isus şi vor renunţa. Şi astăzi este de urmărit diferenţa de atitudine dintre cei care îşi zic ucenici. Este la fel cu cea de atunci, dintre cei 70 şi cei 12.
Totodată, s-au apucat mulţi să adauge pe lângă cuvântul lui Isus, la fel cum făceau rabinii cu scrierile vechi testamentale. Ei au înconjurat cuvintele cu un gard atât de mare şi des, încât cuvintele iniţiale nici nu se mai văd. Aceasta este tradiţia bisericească. Oamenii aceştia se fac vinovaţi de infidelitate faţă de Marele Învăţător şi vor fi traşi la răspundere pentru faptul că i-au ascuns cuvintele de cei mai mulţi.
Alţii au început să îi editeze cuvintele, să îi ajusteze mesajul. Fie că e vorba despre eliminarea miraculosului, fie că e vorba de sublinierea lui şi eliminarea doctrinei, aceşti oameni se fac vinovaţi de infidelitate faţă de cuvântul lui Isus şi nu îi sunt ucenici adevăraţi.

A fi ucenic adevărat înseamnă a fi fidel Cuvântului, a-l crede în totalitate, a-l studia permanent (pentru a-l înţelege), a-l apăra de cei care or să îl distrugă, fie ei dinăuntru sau dinafară. Credem că a căuta să înţeleagă cuvântul este cel mai important lucru pe care un ucenic îl poate face. Doar aşa credinţa sa în el este neclintită, doar aşa îl poate apăra eficient. Pentru a înţelege bine cuvântul lui Isus, trebuie ca în studiul nostru să avem în vedere 2 aspecte: înţelesul gramatical (care este înţelesul cuvintelor, contextul), şi contextul istoric (când a fost rostit, cui, ce au înţeles atunci cei care l-au auzit, etc.)

Există anumite beneficii pentru rămânerea în Cuvânt, pentru păzirea şi fidelitatea faţă de el.
Vs. 32 – cunoaşterea adevărului + eliberare
1 Ioan 2:3 – cunoaştere personală
1 Ioan 3:24 – relaţie specială, personală cu Dumnezeu, prezenţa Duhului
2 Ioan 1:6 – iubirea faţă de El se arată prin trăirea conform Cuvântului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s