,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Imparatia, Familia si Biserica lui Dumnezeu

Imparatia, Familia si Biserica lui Dumnezeu

Imparatia nu este ceva inlauntrul unui individ. Aceasta idee este bazata pe o intelegere gresita a versetului Luca 17:21 – „Imparatia lui Dumnezeu este inauntrul vostru” – nu inauntrul tau ca individ, ci Isus a spus ca Imparatia era inauntrul lor ca grup, adica, printre iudei, fiindca Imparatul era prezent acolo. Un studiu si putina meditatie asupra contextului va dovedi ca acesta este intelesul Sau, fiindca el vorbea cu Fariseii ipocriti si neevlaviosi. A intelege ca Isus a spus ca Imparatia este inauntrul individului, ar insemna ca El a vrut sa spuna ca Imparatia era inauntrul fariseilor ipocriti si neevlaviosi – un asemenea gand este inimaginabil! Acestia erau chiar oamenii care au respins Imparatia!

Ca Imparatia nu este „inauntru” se vede de asemenea cand ne amintim ca in Imparatie se intra – nicaieri nu se spune ca Imparatia intra in noi. Intrarea in Imparatie necesita ceva efort din partea individului (Mat. 11:12) si cineva poate fi impiedecat sa intre in ea (Mat. [23:13]). In Familia lui Dumnezeu se intra prin nasterea din nou, ori regenerarea este un act suveran al lui Dumnezeu, nici permitand, nici necesitand vreo actiune cauzativa de partea celui ce este nascut, si omul nu poate opri pe Duhul lui Dumnezeu sa nasca pe cineva in Familia Lui. Deci se vede clar ca Imparatia si Familia sunt doua entitati diferite, in care se intra in doua moduri diferite.

Conceptia scripturala de Biserica se vede prin intelegerea distinctiei dintre Biserica lui Dumnezeu si Imparatia lui Dumnezeu.

a. Cei care cred teoria unei Biserici universale invizibile in general confunda Biserica cu Imparatia si Familia lui Dumnezeu. Dar Biblia nu foloseste niciodata acesti trei termeni alternativ, si nici nu ii confunda.

b. Observati urmatoarele contraste dintre Biserica si Imparatie:

1. Biserica este o adunare – Imparatia este domeniul Imparatului

2. Ca adunare, Biserica este in mod necesar locala – Imparatia consta din agregatul Bisericilor adevarate ale lui Cristos si se poate spune ca este mondiala, si in acest sens, universala

3. Despre Biserica se spune ca este ceva ce urma sa fie si era zidita – la imparatie nu se refera niciodata in acesti termeni

4. Cristos a spus: „spune-l Bisericii” (Mat. 18:17), dar nici o asemenea porunca nu ii este data imparatiei.

5. Biserica este numita un trup (Ef. 1:22, 23; Col. 1:18; 1 Cor. 12:27) – dar Imparatia nu este niciodata numita sau asemanata cu un trup.

6. Biserica este o democratie sub Cristos Capul – Imparatia este o monarhie.

7. Biserica este o institutie specific nou testamentala – Imparatia a avut o existenta vechi testamentala nationala, in prezent are o existenta spirituala, si va avea o existenta viitoare, separata de Biserica, atunci cand Israelul va fi restaurat.

8. Biserica este organizata ca vizibila, avand lucratori alesi – Imparatia nu este nici vizibila, nici nu are lucratori alesi.

9. Imparatia se predica si odata, s-a anuntat ca fiind „aproape” – dar un asemena limbaj nu se foloseste despre Biserica

10. Biserica trebuie sa exercite disciplina, si uneori sa excluda membrii, datorita pacatelor de care nu se pocaiesc, dar nu se face asa ceva in Imparatie – de fapt, opusul este afirmat in Mat. 13:24-30.

11. Biserica este ilustrata ca Mireasa lui Cristos si va fi „totdeauna cu Domnul” (1 Tes. 4:17) – dar odata, Cristos va da Imparatia restaurata Tatalui (1 Cor. 15:24).

12. Deseori citim despre Evanghelia Imparatiei, dar niciodata despre Evanghelia Bisericii

Conceptia scripturala despre Biserica se vede prin intelegerea distinctiei dintre Biserica lui Dumnezeu si Familia lui Dumnezeu.

a. Asa cum s-a subliniat mai sus, confuzia dintre Biserica, Familie si imparatie provine din ideea unei Biserici universale invizibile.

b. Observati urmatoarele contraste dintre Biserica si Familia lui Dumnezeu.

1. Biserica este o adunare – Familia lui Dumnezeu consta din toti cei mantuiti, si niciodata nu s-a adunat, si nu se poate aduna inainte de invierea celor mantuiti. Vezi Ef. 3:15, unde Familia este in ceruri si pe pamant.

2. Ca adunare, Biserica este locala, dar Familia lui Dumnezeu nu este doar universala, ci se intinde in toate timpurile.

3. Despre Biserica se vorbeste ca despre ceva ce era si va fi zidit – dar nu se vorbeste niciodata despre Familie ca fiind zidita.

4. Cristos a spus: „spune-l Bisericii” (Mat. 18:17), dar nu se da nicicand o asemenea porunca Familiei lui Dumnezeu.

5. Biserica este numita un trup (ca mai sus), dar Familia nu este niciodata numita asa.

6. Biserica este o democratie sub Cristos, Capul, dar Familia este sub ingrijirea unui Tata iubitor.

7. Biserica este o institutie specific nou testamentala – dar Familia lui Dumnezeu a inceput cu primul copil al lui Dumnezeu si va fi definitivata cu ultima persoana mantuita.

8. Biserica este organizata cu lucratori alesi, dar Familia lui Dumnezeu nu este organizata si nu are lucratori alesi

9. Biserica trebuie sa exercite disciplina, si uneori sa excluda membrii datorita pacatelor de care nu s-au pocait, dar este ridicol sa te gandesti la a exclude un membru din Familia lui Dumnezeu.

10. In vreme ce Biserica are o relatie speciala cu Cristos, Capul ei, Familia lui Dumnezeu este compusa din „multi fii” (Evr. 2:10) si are o relatie speciala cu Tatal.

11. In Familia lui Dumnezeu se intra imediat prin nasterea din nou, care este un act suveran al lui Dumnezeu direct asupra individului, dar Biserica are conditii pentru membralitate si este posibil ca un copil al lui Dumnezeu sa fie retinut de la membralitatea unei Biserici pe drept sau pe nedrept.

Nicaieri in Biblie nu se afirma sau se face aluzie ca s-ar fi nascut, format, fondat sau zidit ceva in ziua Cincizecimii.

Biserica ce exista la sfarsitul Zilei Cincizecimii a existat inainte de aceasta. Aceasta se poate vedea in 21 de lucruri ce erau valabile pentru Biserica inainte de Cincizecime:

1. Credinciosii dinaintea Cincizecimii aveau Evanghelia – Mat. 4:23; 9:35; 11:5; etc.

2. Credinciosii dinaintea Cincizecimii au fost convertiti cu adevarat – Luca 1:15-17; 19:1-10; etc.

3. Au fost botezati dupa convertire – Mat. 3:6-8; Fapte 1:22

4. Il aveau pe Cristos ca si Cap – Mat. 23:8

5. Au fost instruiti in treburile Bisericii – Mat. 18:15-20

6. Intre ei erau oameni ordinati – Ioan 15:16; Luc. 10:1

7. Au avut trimiteri – prima: Mat. 10:1-5; ultima: Mat. 28:16-20

8. Au fost destul de organizati pentru nevoile lor (au avut casier) – Ioan 13:29

9. Aveau un program de misiune – Mat. 10:7 & 11:1

10. Aveau esentialurile vietii Bisericii – evanghelizare, prezenta lui Cristos, serviciu si inchinare – Mat. 4:19; 18:20

11. Au avut pastori calificati – Ioan 21:15-17

12. Au avut Cina Domnului – Mat. 26:26-30

13. Au avut Duhul Sfant – Ioan 20:22

14. Au avut putere divina sa faca lucrarea lui Cristos – Luca 9:1-2

15. Ei au cantat „in mijlocul adunarii” (ecclesia) – Evr. 2:12 & Mat. 26:30

16. Au avut adunari de rugaciune – Fapte 1:14

17. Au avut adunari generale – Fapte 1:15-26

18. Aveau registru membral – Mat. 10:2-4; Fapte 1:13-15

19. Au fost uniti in asa fel incat la ei se putea „adauga” – Fapte 2:1 & 41

20. Cristos a fost temelia lor, piatra din capul unghiului – Mat. 16:18, 1 Cor. 3:11, Ef. 2:20

21. Cristos a fost (pentru un timp) pastorul lor (Gr. „Poimen”) – Ef. 4:11; Ioan 10:14

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s