,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” – Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Binecuvântarea copiilor mici

Binecuvântarea copiilor mici De Aurel Munteanu În calitate de baptist care crede în „doctrinele harului suveran”, sunt adesea pus in situaţia de a defini poziţia pe care o avem privitor la diferitele doctrine sau practici pe care le predicăm sau le apăram in fata oponenţilor noştri. Nu de putine ori am fost pus in situaţia delicată de a da explicatii la intrebari de genul: „Voi de ce nu ţineti Craciunul sau Pastele, Rusaliile sau Sarbatoarea Roadelor? De ce nu practicaţi „spălarea picioarelor” sau binecuvantarea copiilor?” Recunosc ca de multe ori discutarea lor este destul de delicată şi foarte sensibilă, precum şi în cazul pe care doresc sa il abordez astazi. Cu totii considerăm bebelusii ca fiind cele mai gingase si scumpe fiinte daruite de Domnul si nu ma indoiesc ca le dorim tot binele din lume dar, in ce priveste aplicarea anumitor ritualuri spirituale, cred ca ar trebui sa fim foarte atenti cu ei, pentru ca inaintea Domnului, noi parintii , suntem cei care vom fi chemati sa dam socoteala. Fie ca se intenţionează binecuvantarea, dedicarea sau confirmarea copilasilor, toate acestea trebuie sa fie fundamentate scriptural si nu calauzite de traditie ,sentimente sau de emoţii. De obicei, cand se face binecuvantarea bebelusilor fratilor credinciosi, se citeşte textul din Numeri 6:22-27: 22. Domnul a vorbit lui Moise şi a zis: 23. „Vorbeşte lui Aaron şi fiilor lui şi spune-le: „Aşa să binecuvântaţi pe copiii lui Israel şi să le ziceţi: 24. ‚Domnul să te binecuvânteze şi să te păzească! 25. Domnul să facă să lumineze faţa Lui peste tine şi să Se îndure de tine! 26. Domnul să-Şi înalţe faţa peste tine şi să-ţi dea pacea!’ ” 27. Astfel să pună Numele Meu peste copiii lui Israel, şi Eu îi voi binecuvânta. ” La el se cupleaza unul dintre textele urmatoare: Matei 19:13-15; Marcu 10:13-16 sau Luca 18:15-17. 13. Atunci I-au adus nişte copilaşi, ca să-Şi pună mâinile peste ei şi să Se roage pentru ei. Dar ucenicii îi certau. 14. Şi Isus le-a zis: „Lăsaţi copilaşii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci Împărăţia cerurilor este a celor ca ei.” 15. După ce Şi-a pus mâinile peste ei, a plecat de acolo. Matei 19.13-15. 13. I-au adus nişte copilaşi ca să Se atingă de ei. Dar ucenicii au certat pe cei ce îi aduceau. 14. Când a văzut Isus acest lucru, S-a mâniat şi le-a zis: „Lăsaţi copilaşii să vină la Mine şi nu-i opriţi; căci Împărăţia lui Dumnezeu este a celor ca ei. 15. Adevărat vă spun că oricine nu va primi Împărăţia lui Dumnezeu ca un copilaş, cu niciun chip nu va intra în ea!” 16. Apoi i-a luat în braţe şi i-a binecuvântat, punându-Şi mâinile peste ei. Marcu 10:13-15. 15. I-au adus şi nişte copilaşi, ca să Se atingă de ei. Dar ucenicii, când au văzut lucrul acesta, au certat pe aceia care-i aduceau. 16. Isus a chemat la Sine pe copilaşi şi a zis: „Lăsaţi copilaşii să vină la Mine, şi nu-i opriţi; căci Împărăţia lui Dumnezeu este a unora ca ei. 17. Adevărat vă spun că oricine nu va primi Împărăţia lui Dumnezeu ca un copilaş, cu niciun chip nu va intra în ea.” Luca 18: 15-17. Dupa predică, părinţii (uneori insotiti de asa zisii lor consilieri spirituali-un fel de nasi ) aduc copilasul în fata bisericii si prezbiterul adunarii isi pune mainile peste el, rostind binecuvantarile cu care erau binecuvantati copiii lui Israel, Numeri 6:22-27, in timp ce biserica ii raspunde cu „Amin” dupa rostirea fiecărei binecuvantari. In cazul ca bebelusul are probleme de sanatate, in unele biserici penticostale se mai face si ungerea cu undelemn invocandu-se textul Iacov 5:14-15: 14. Este vreunul printre voi bolnav? Să cheme pe prezbiterii bisericii; şi să se roage pentru el, după ce-l vor unge cu untdelemn în Numele Domnului. 15. Rugăciunea făcută cu credinţă va mântui pe cel bolnav, şi Domnul îl va însănătoşi; şi, dacă a făcut păcate, îi vor fi iertate. Cine stie, pe viitor, mai este loc si pentru alt ritual, ca sa dea mai mult farmec acestui eveniment. Acestea fiind faptele , eu personal cred ca este gresita aceasta practica, intrucât nu putem folosi un pasaj strict evreiesc pentru a argumenta o practica nou testamentala, din următoarele motive: I. Porunca de a binecuvânta era dată de Dumnezeu lui Moise vizavi de poporul evreu: A. Domnul a vorbit lui Moise, v.22; B. o practicau doar levitii, v. 23a; C. era rostita doar pentru fiii lui Israel, v.23b. Binecuvantarea era o practica oficiata de evrei, pentru evrei .Neamurile nu se regaseau in context pentru ca inca nu sosise vremea lor.Nici odata Domnul, nu indeanma sa apelam la texte levitice pentru a ne argumenta practici bisericesti . In Noul Legamant ,Domnul Isus nu sugereaza nimanui sa poarte poveri sau ritualuri evreiesti,in multe ocazii vedem chiar contrariul:are cuvinte grele de spus la adresa celor ce invata si indeamna la practici ce trebuiau sa tina pana la Ioan Botezatorul. Daca pentru fiii lui Israel,binecuvantarea sugera o relatie de supunere si era, printre altele, conditionata de ascultarea celor 613 porunci, atunci cum o putem aplica unui copil dintre Neamuri, despre care marturisim ca traieste in asa zisa epoca a harului?… II. Domnul Isus Hristos nu ne-a poruncit sa pastram binecuvantarea copiilor ca si randuiala. Relatarile în care-L vedem pe Mantuitorul binecuvantand copiii prezintă acţiuni spontane, evenimente ca oricare altele, de-a lungul pelerinajelor Sale prin satele si cetatile unde predica Evanghelia. Nici macar o data acest eveniment nu este cuprins in cadrul „serviciilor de inchinare”, pe care le-a avut cu ucenicii Sai cat a „cortuluit” printre noi. Cred ca mereu trebuie sa avem in minte acel principiu care ni L-a lasat Domnul si anume: „Nimeni nu coase un petic de postav nou la o haină veche; altfel, peticul de postav nou rupe o parte din cel vechi, şi mai rea ruptură se face. Şi nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi; altfel, vinul cel nou sparge burdufurile, şi vinul se varsă, iar burdufurile se prăpădesc; ci vinul nou este pus în burdufuri noi” Mc.2:21,22. III. Nu există un text cu instructiuni clare cum trebuie procedat. Domnul Isus cand a instituit frangerea painii, a dat El insusi primul exemplu lasandu-ne instructiuni clare si precise atat in Evanghelii cat si in epistole (I Cor.11:23-34). Pentru botez avem iarasi instructiuni în privinţa administratorului botezului, a modului de efectuare, a motivului si a candidatului; dar in ceea ce priveste binecuvantarea copiilor nu avem nici o referinta. In pasajele gasite in evanghelii ,unde Domnul binecuvanteaza copilasii, accentul intotdeauna cade pe credinciosii maturi ,care trebuie sa „se faca ca niste copilasi”,altfel nici nu vor vedea imparatia lui Dumnezeu.Domnul nu pune accentul pe binecuvantarea lor, ci pe atitudinea celor ce ii respingeau si ii opreau sa fie adusi la El. IV. Ce conditii trebuie sa indeplineasca candidatul la rugăciunea de binecuvântare? Aceasta este una din intrebarile esentiale. In contextul evreiesc, stim cine era binecuvantat si cine nu avea parte niciodata de binecuvantari. Privilegiati erau baietii, nascuti din casele parintesti ale celor 12 semintii, intaietate avand intaii nascuti. Pe cand cei excluşi de la binecuvantare, erau multi: A. fiii din curvie; B. fiicele evreilor; C. sclavii si fiii acestora; D. oamenii din popoarele date spre nimicire; E. fiii dintre Neamuri; F. copiii rezultati din casatorii mixte (Neemia 13:23-26). În plus, cei binecuvantati trebuiau sa fie capabili sa inteleaga binecuvantarea, pana acolo incat trebuia sa raspunda preotului rostind „Amen!” Care ar fi astazi criteriile de selectie?Ooo,daca ar fi sa ramanem consecventi,regulilor iudaice ,ma veti acuza de discriminare religioasa.Daca facem un lucru hai sa il facem tot ,pana la capat!Asa ar fi corect. Nu? Alti ar putea spune că: inocenta, aducerea la Hristos,calitatea de a fi membru intr-o familie credincioasa (acestea fiind evidentiate de textele evangheliilor) dar acestea sunt acte fizice si nu spirituale. In afara de acestea, nu se spune nimic despre conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca parintii sau pastorul ( pastorita dupa caz) care oficiaza binecuvantarea. V. Binecuvantarea copiilor nu ilustreaza figurativ moartea, ingroparea si invierea Domnului Isus Hristos.Orice practica Nou Testamentala nu poate avea pretentia de randuiala eclesiastica ,daca nu ilustreaza in vre-un fel ,jertfa lui Hristos si rascumpararea noastra.Aceasta cred ca este regula de baza care ridica sau taie pretentia unei practici, de a avea calitatea de randuiala comemorativa. Daca binecuvantarea copiilor mici,nu ilustreaza in nici un fel evanghelia,daca scriptura nu da detalii in privinta candidatului,daca nu ai instructiuni clare cum trebuie procedat,atunci ce principii au fost luate in calcul cand ai acceptat acest act ca si randuiala a bisericii tale? Daca Domnul nu ti-a poruncit-o si ca sa o practici , folosesti practici incluse in legea lui Moise ,de ce o tii?Pentru ca asa ai gasit-o in biserica in care ai devenit membru?Sunt curios ce explicatii ai primi daca i-ai intreba pe mai marii tai spirituali .Cei mai multi iti vor spune’ asa este bine’ sau ‚asa se face la noi’ ,altii spun :asa a facut Domnul ….., acesta din pacate nu este un raspuns care satisface.Unora care provin din familii ortodoxe,li se da de inteles cum ca binecuvantarea ar fi o protectie divina ,care ar anula nevoia pruncului de a fii botezat si amanarea acestei decizii pana la o varsta matura.Si involuntar in mintea omului incolteste ideea ca binecuvantarea este un inlocuitor al botezului copiilor mici ,care este aducator „de mantuire”. Domnul sa ne dea putere sa meditam in Duhul la acest subiect,sa nu ne grabim sa tragem concluzii pripite. Sa ne aducem aminte in fiecare zi, sa ne rugam pentru copilasii nostrii acasa si sa ii crestem in temere de El asa cum ne invata Scriptura.

Anunțuri

8 responses

  1. Cristian

    Matei 5:17
    Apoi suntem mântuiţi prin Harul Dumnezeului lui Israel, nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni !
    Pavel este apostolul Neamurilor. Suntem, ca şi creştini, altoiţi în viţă; nu noi (neamurile) suntem Viţa…
    Suntem mădulare ale trupului (Biserica) în Cristos Domnul (Capul).

    Binecuvântarea copiilor mici, se face prin pastorul bisericii sau alt slujitor care a fost ordinat (prin punerea mâinilor) în prealabil, pentru a face slujbe în Casa Domnului. Ce rău se face când se cere binecuvântarea Creatorului peste o creatură a Sa? Toţi suntem copiii al Celui Preaînalt; zămisliţi în păcat
    prin mila şi îndurarea Sa ajungem să-L cunoaştem, pentru că El ni se arată.

    Levitic 10:3

    10 Aprilie 2010 la 16:17

  2. Dragul meu frate,Casa lui Israel si Casa lui Dumnezeu (eclesia lui Cristos), nu sunt doua camere in aceeasi casa ci sunt case diferite.Aveau porunci , reguli ,conducatori si slujitori diferiti,sunt chiar doua Legaminte total diferite. In legemantul facut de YHWH cu Israel erau inclusi si copiii. In biserica N.T.nu ai nici o aluzie ca sa ridici la rang de randuiala aceasta practica iudaica din motivele enunerate in articol:nu ai text,detalii in ceea ce priveste candidatul,parinti acestuia,nu iti ilustreaza evanghelia….etc.Suntem altoiti in Cristos Capul dar asta nu cred ca ne da dreptul sa preluam ritualuri sau sarbatori evreiesti .Acestea au tinut pana cand a inceput lucrarea lui Ioan Botezatorul.Chiar la noi in tara din cate stiu, aceasta practica a fost introdusa in perioada comunista (ma refer la bisericile baptiste) cand erau obligati sa tina programul de inchinare doar 2 ore (Duminica dimineata).A fost introdusa de pastori , dupa model american ca sa mareasca numarul orelor de program din dorinta de partasie.Oricat de nemiloase erau autoritatile pe vremea aceea ,s-au lasat induplecate sub pretext ca ortodoxii ii boteaza pe ai lor ,pe cand pocaitii ii binecuvanteaza.Cand a venit revolutia, unii mai nonconformisti au propus sa revina asupra acestei hotarari de compromis si sa se renunte la aceasta practica pentru ca acum se pot aduna 24 din 24 de ore .Dar era prea tarziu si traditia era inradacinata puternic odata cu ea smulgeai si oameni,asa ca au pastrat-o.Acum in a doua sau a treia generatie ar fi o erezie sa incerci sa vorbesti impotriva acestei practici ,cu atat mai mult sa incerci sa revii la ce ai fost candva.(Rog sa fiu corectat de fr.mai in varsta care au trait si au apucat introducerea acestei practici ).Multa pace.

    11 Aprilie 2010 la 17:50

  3. dr.alex

    Har si Pace
    da-mi te rog un mail cu varsta la care ar trebui facuta binecuvantarea intr-o biserica in care se practica…la 66 de zile in cazul fetelor,precum in levetic 13? sau la 80 de zile?
    in eventualitatea unui raqspuns,multumesc
    alex p

    27 Decembrie 2010 la 15:03

  4. Angela

    Si eu impreunä cu familia noasträ credem tot asa desi pentru multi e o absurditate….

    DAR DACÄ ASA E CUVÄNTUL ,DE CE SÄ- L INTERPRETÄM ALTFEL?

    Asa cum zicea Domnul Iesus:cä oamenii tin mai mult traditiile decät CUVÄNTUL VIETII.Din nefericire traditiile s-au inmultit si mai mult…si chiar unele religii care era mai aproape de Adevär au ajuns tot mai infectate de acest virus…………………….

    30 Decembrie 2010 la 16:30

  5. Florin Antonie

    Stimatului domn Aurel Munteanu,

    Intrucat nu va cunosc si nu stiu precis daca suntem frati prefer sa va adresez apelativul ”domn”.
    Am citit cu interes argumentatiile dumneavoastra si pe alocuri am ramas impresionat.
    Citind insa atent toate explicatiile dumneavoastra mi-am dat seama ca pe alocuri va departati de la esenta Bibliei sper fara intentie.
    Inainte de a evidentia cateva puncte pe care ar trebui sa le reanalizati, cu voia dumneavoastra va readuc aminte ca Bibllia este o carte la indemana oricui astazi. Ea este codul sursa al crestinismului.

    In incercarea nebuneasca de a se acredita ca stiinta, teologia a copiat cu brio toate apucaturile nebunesti ale celorlalte ramuri stiintifice. Astfel (miscarea teologica) a uitat ca isi bazeaza argumentatiile pe un cod sursa unic, in speta Biblia, cod care trebuie luat ca atare.
    Parcurgand fals pasii care de obicei se fac in lumea stiintifica s-a ajuns ca de la acelasi cod sursa (unic) sa discutam 10000 de variante diferite de interpretare. Si asta pentru ca nu s-a pastrat cuvantul ci fiecare ,,initiat,, a incercat propria interpretare.

    Iata cateva exemple la care sa meditati:

    In primul rand trebuie sa ne gandim daca Binecuvantarea copiilor este o traditie sau incercarea parintilor de a pune copilul inaintea lui Dumnezeu. Daca este cea din urma nu inteleg unde este greseala. Daca sunteti parinte banuiesc ca faceti asta in fiecare zi. Personal consider acest aspect esential.

    Apoi, in versetele pe care tocmai dumneavoastra le-ati citat (Matei, Marcu, Luca), este regasit un fapt foarte clar… copii au fost adusi ca El sa-si puna mainile peste ei, sa se atinga de ei, sa se roage pentru ei…
    Prezenta acelor copilasi nu era una intamplatoare sau erau acolo pentru a asculta Cuvantul.

    Daca veti citi Galateni 3:26-29, veti remarca ca nu mai exista diferentiere intre vechii evrei si noi acum indiferent de neamul din care provenim.
    Dar asta ce inseamna ca am devenit evrei si ca trebuie sa mergem dupa legea lor.

    Nu nicidecum, dar… nu uitati ca cea mai importanta parte a legii (cele 10 porunci) care desii au fost date iudeilor au fost acceptate ca fiind universal valabile si respectate.
    Daca ar fii sa mergem dupa prima dumneavoastra concluzie, cele 10 porunci nu trebuie sa ne afecteze si pe noi pentru ca au fost date evreilor. Nu cred ca sunteti de acord cu situatia aceasta.

    Si la final, ati putea poate argumenta, ca acela care ”punea mainile” era chiar Hristos. Pai si v-as intreba eu la final,… care este rolul bisericii de astazi si pe cine reprezinta ea in fata lumii? Nu oare pe acelasi Hristos.

    La final se naste o intrebare: UNDE ESTE GRESEALA PARINTELUI CARE ISI ADUCE COPILUL IN BISERICA PENTRU CA ACESTA SA SE ROAGE PENTRU EL SI SA-I DEA BINECUVANTAREA?
    Asadar stimate domn, nu va mai grabiti sa puneti in scris idei care provin din certuri si partide religioase, nu uitati ca astazi Biblia este la indemana oricui si ea poate fi citita de oricine.
    De multe ori zelul de a face un lucru important te impinge la greseli.

    Cititi mai atent textele.

    20 Februarie 2011 la 14:26

  6. aurel munteanu

    Pace . In primul rand asi vrea sa ma scuzati pt intarzierea cu care va raspund.Am fost plecat pt o perioada apoi am avut calculatorul faramat .Abia ieri l-am luat de la reparat.Sper sa fiti ingaduitor cu mine .Sper sa va pot raspunde intr-un mod satisfacator in ordinea intrebarilor puse.

    « In primul rand trebuie sa ne gandim daca Binecuvantarea copiilor este o traditie sau incercarea parintilor de a pune copilul inaintea lui Dumnezeu. »- eu personal cred ca este o traditie frate, deoarece a fost adoptata de la baptistii americani.De ce este o traditie ? Pt ca in primul rand este un ritual spiritual bisericesc , aplicat unui prunc care la randul lui este mort spiritual.
    Nu ai text precis cum sa desfasori un asemenea ritual, ba mai mult pentru a-ti argumenta practica trebuie sa te cobori in Legea lui Moise . Cred ca daca ar fi o randuiala N.T. trebuie sa avem instructiuni in noul legamant.Altfel punem vin nou in burduf vechi.

    « Apoi, in versetele pe care tocmai dumneavoastra le-ati citat (Matei, Marcu, Luca), este regasit un fapt foarte clar… copii au fost adusi ca El sa-si puna mainile peste ei, sa se atinga de ei, sa se roage pentru ei… »

    Da asa sta scris ca au fost adusi ca sa puna Isus Domnul mainile peste ei , nu era nici o problema la evrei ca un rabin sa binecuvanteze copii.Daca doriti sa aflati mai multe despre evrei,traditii si Lege, va recomand un bun prieten de-al meu de la Cluj-Mircea Roman- expert in ebraica si Lege.Om care a petrecut mult timp cu Evreii in Sinagoga.El va poate explica fir a par in ce priveste obiceiurile si trad. Evreiesti.

    Galateni 3:26-29- nu cred ca amesteca sau da voie sa transferam ritualuri de sub Lege in Biserica.
    « ,… care este rolul bisericii de astazi si pe cine reprezinta ea in fata lumii? Nu oare pe acelasi Hristos. »

    Rolul bisericii in fata lumii este acela de a glorifica pe Tatal si a tine mai departe credinta data sfintilor odata pentru totdeauna.Nu cred ca biserica are rolul de a propaga ritualuri evreiesti precum binecuvantarea pruncilor, spalatul picioarelor, ungerea cu undelemn , etc. .

    « UNDE ESTE GRESEALA PARINTELUI CARE ISI ADUCE COPILUL IN BISERICA PENTRU CA ACESTA SA SE ROAGE PENTRU EL SI SA-I DEA BINECUVANTAREA? »

    Gresala cred ca consta un urmatoarele :
    -biblia nu spune ca este o randuiala N.T.
    -dupa text trebuie sa mergi in V.T.
    -nu ai instructiuni cu privire la ritual-trebuie sa inventezi
    -este aplicata unor persoane moarte spiritual
    -nu spune ce conditii treb. sa indeplineasca candidatul
    -nu spune ce conditii trebuie sa indeplineasca parintii etc.

    In afara de acestea punerea mainilor cred ca se pune doar peste lucratori ordinati ,motiv pentru care chiar Timotei este atentionat sa nu se grabeasca in privinta multor lucratori.

    Tocmai de aceea am incercat sa scriu articolul nu de a provoca dezbinari sau partide, nu ca o contra reactie la mersul lumii religioase, ci am dorit sa fie o provocare la studiu si rugaciune , o atitudine « bereeana » pentru toti care citesc si studiaza Scripturile.

    Har , pace si multa indurare –aurel munteanu.

    25 Februarie 2011 la 18:56

  7. Emanuel

    Citind cu mult interes…si atentie sporita postarile dumneavoastra domnule Aurel Munteanu, cat si reactia tuturor celor care, ca si mine, au luat cunostinta, permiteti-mi sa subliniez cateva aspecte gresite in interpretarea scripturii din partea dumneavoastra.
    1. Parerea dumneavoastra personala nu poate fii generalizata, sau, valabila in cazul oricarui om care citeste biblia:
    ex: parera dumneavoastra nu este si parera mea, cu siguranta nu este nici a multora care citesc postarile dumneavoastra. Eu citind 2 Timotei 3:16
    „Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire,” inteleg … ca VT nu trebuie exclus din Biblie, esenta mesajului lui Dumnezeu, depaseste cu usurinta cei 400 de ani de tacere dintre testamente… concret.. DRAGOSTE exprimata prin BINECUVANTARE
    2. Afirmatiile dumneavoastra, din postarea precedenta, citez:
    „eu personal cred ca este o traditie frate, deoarece a fost adoptata de la baptistii americani.De ce este o traditie ? Pt ca in primul rand este un ritual spiritual bisericesc , aplicat unui prunc care la randul lui este mort spiritual. ” …sunt gresite pentru ca:
    A) –- binecuvantarea copiilor nu este un ” ritual spiritual bisericesc ” , numind-o in felul acesta lasati sa se inteleaga ca ar fii sinonim cu „incantatie, formula magica sau o insiruire de cuvinte oculte” ceea ce NU ESTE ADEVARAT , Actul „binecuvantarii de copii” in sine, este o rugaciune (dialog intre om si Dumnezeu) intr-un moment particular ..Pastorul se roaga cu voce tare pt copil .. iar adunarea sustine rugaciunea…prin Amin (asa sa fie) 1 Corinteni 14:16
    B) – Motivul binecuvantarii nu este „traditie” (sau nu ar trebui sa fie) …. ci este primul pas care ar putea fii facut de un parinte temator de Dumnezeu „1 Vă îndemn, dar, înainte de toate, să faceţi rugăciuni, cereri, mijlociri, mulţumiri pentru toţi oamenii,
    2 pentru împăraţi şi pentru toţi cei ce sunt înălţaţi în dregătorii, ca să putem duce astfel o viaţă paşnică şi liniştită, cu toată evlavia şi cu toată cinstea.” 1Timotei2:1-2 …. cu cat mai mult pentru copilul meu, fata de care am o asa mare responsabilitate…
    C) –Continutul rugaciunii din actul „binecuvantarii de copii” NU vizeaza un…. „prunc care la randul lui este mort spiritual” ….. ci are in vedere un potential candidat la Metanoia (schimbarea mintii, nastrea din nou) la vremea sa..
    D) – in pasajele (Matei, Marcu, Luca) la care faceati referire, sunt evidente doua aspecte:
    1) Isus Hristos ( intruparea Dumnezeirii pe pamant) nu este deranjat de pretentia oamenilor de pe pamant ( evrei in acel caz) , de ai tine in brate si de ai binecuvanta pe cei micuti, dincontra incurajeaza aceasta practica „Matei 19:14
    Şi Isus le-a zis: „Lăsaţi copilaşii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci Împărăţia cerurilor este a celor ca ei. ”
    Cele doua imperative „lasati” si ” nu-i opriti” evidentiaza OBLIGATIA parintilor…de a-si purta copii la Hristos.. ( cum altfel …decat pe brat de rugaciune acasa singuri…si in adunare sprijiniti… de ” madulare cu diferite functii in trupul lui Hristos” Efeseni 4:11-13 …si o viata crestina model pt viitorii adulti … ???)
    Domnul Dumnezeu sa ne binecuvanteze cu mai mult zel in citirea, studierea Scripturilor, si cu o inima inteleapta si priceputa, in a intelege voia lui Dumnezeu cu privire la noi … Amin

    1 Martie 2011 la 19:53

  8. Aurel Popescu

    Cunosc bine doctrina harului suveran . Daca unii Baptisti binecuvinteaza copii mici asta tine de Suveranitate ,nici nu putea fi altfel . Nu critica ceace Dumnezeu a vrut sa fie si nici nu incerca sa schimbi ceace a hotarit El in suveranitatea Lui ca na-i sa reusesti

    9 August 2013 la 00:48

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s